Thursday 7 February 2013

Anak nak susu

                  Salam semua.....haaaa...ada tak sesiapa yang pernah mengalami situasi macam ni? agak-agak ini kenangan manis atau kenangan yang kurang manis...hihihi...bagi aku la...ini pengalaman yang terhebat aku rasa.. sbb setelah puas memusing cari baby's room... penuh dgn ibu2 yang masing2 mengurus baby.. anak aku pula,dah mengamuk nak menyusu..so.... belasah je la..bila diingat kelakar jugak...hihihi.... sbb masa anak pertama, aku x dapat buat cam ni..sbb dia susu fm.. kesian kan anak pertama x dapat menikmati susu ibu..kejap je x sampai sebulan dia bf sbb susu x byk keluar.. masa yang kedua ni la aku dikenalkan dgn produk yang membuatkan aku jatuh cinta dengannya(wakakaka..ayat x boleh tahan..)..Apapun semua dengan izin Allah... aku hanya berusaha dan tawakal.. sbb aku tau bahawa susu ibu adalah hak anak. memang simpati kat segelintir mummy yang tak dpt nak bf baby mereka.. mesti diorang sedih.. tapi bak kata orang ' Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul'

               Walaubagaimanapun, aku harap sangat agar mummy yang bermasalah utk bf baby jangan bersedih dan berputus asa. setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya. kadang-kadang ada segelintir yang x memahami situasi mummy yg x dpt bf baby. Nak pandang serong pun mungkin ada( yg ni kena kat batang hidung baru padan muka), bg aku mereka2 yg ckp negatif ni tak payahla ambil kisah sangat. hidup kena relax je..jangan semakkan minda korang dengan pandangan negatif mcm tu ye.. apapun sentiasa berdoa dan tawakal kepada Allah. sbb yang membuatkan aku dapat menyusukan baby Qisya adalah rezeki dr Dia juga..sbb aku dah berusaha mencari sesuatu yang boleh menambahkan air susu, aku amalkan mengikut nasihat cara pemakanan yang diberi.selebihnya aku tawakal..kalau berkesan, Alhamdulillah...kalau tak berkesan aku akan cuba lagi yang lain...tapi...Allah dengar niatku.. Alhamdulillah... Qisya dah 7 bulan dan masih bf..Kalau korang nak tau lebih lanjut tentang produk yang saya cakap tu boleh klik sini ye...:-)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...