Wednesday 4 December 2013

Total Bonusku

Salam semua. wahhhhh. lamanya aku x online. semenjak masuk kerja shif ni..memang masa untuk online sangat terhad. sebab bukan duduk depan komputer.hehehe

Pejam celik pejam celik rupanya dah setahun 2 bulan aku bergelar anak Shaklee. Tak terasa ye. Apa yang aku tau,aku mmg senang dengan produk ni sebab hampir kesemua produk aku ambil sebagai supplement harian. Bukan untuk aku je,cinta hati dan cinta hati junior pun tidak ku lupa. Macam yang aku pernah kata kesihatan keluarga adalah yang utama buat aku.Mereka sihat aku gembira.


Namun aku tidak pernah menolak ujian Allah. Kadang-kadang di timpa sakit juga. Anggap itu adalah dugaan dan penghapus dosa kan. Aku cuba berfikiran positif. elakkan mengeluh. Jumpa je doktor untuk ambik cuti sakit,bila balik rumah, aku x bagi mkn ubat yang doktor bagi. Aku bagi produk shaklee. . Begitu juga kalau aku yang x sihat, aku akan ambik produk Shaklee dan pastikan rehat cukup. Itulah gunanya cuti sakit yang diberikan doktor. untuk berehat secukupnya.

Alhamdulillah cepat sembuh. so takdela bdn aku sekeluarga di isi dengan ubat-ubatan yang semestinya mengandungi dadah yang dibenarkan. Tapi kalau dah selalu sangat makan ubat, tak elok juga kan. Apapun Tawakal je la.

Ok lah, sebenarnya di entry ni aku nak kongsi tentang jumlah total bonus yang aku dapat setelah setahun ber part time dengan Shaklee. tahun pertama kan, so terujanya over sikit.ekekeke. meh aku tunjuk.


BONUS PART TIME SHAKLEE

Apa pendapat korang bila tengok total bonus tu? memang nampak sedikit kan. Tapi bagi aku,memang sangat2 bersyukur dengan rezeki ni. Hampir cecah RM3000 dalam tempoh setahun. Tempat aku kerja pun x bagi aku bonus sebanyak ni. paling pun setengah bulan gaji. Tapi masih bersyukur jugalah sebab kerja hakiki tu mata pencarian kan.

Sebenarnya aku x terfikir pun dapat bonus banyak ni,sebab masa awal-awal jadi ahli,niat untuk kegunaan sendiri. Tapi bila ramai yang bertanya dan ingin mencuba. disitulah aku mula terjebak.hehehe.

Mulalah buat fb page, rajin update blog. walaupun saingan agak banyak. Aku bersyukur kerana di beri kepercayaan oleh customer2 aku. walaupun kadang2 order mereka lambat sampai,mereka setia menunggu. Itu yang buat aku terharu sangat. Dan aku sangat menghargai mereka2 yang sentiasa percaya dan menyokong aku.

 Hanya Allah yang membalas. dan aku sentiasa mendoakan agar semua barang yang mereka order berkesan dengan izin Allah, agar mereka sentiasa sihat..

Hehehe. panjang aku cerita kan. takpela. aku cuma nak korang fikir untuk kesihatan korang je dulu. kalau korang rasa korang pentingkan kesihatan keluarga korang jangan segan untuk cari aku tau InsyaAllah aku akan cuba membantu sedaya upaya saya agar korang dapat mengamalkan cara hidup sihat dan kalau ada rezeki,  korang boleh menambah rezeki dengan menjadikan produk ini sebagai side income korang. Dan InsyaAllah bonus yang korang akan dapat lebih dari apa yang aku dapat sekiranya korang berusaha bersungguh-sungguh..

di mana ada kemahuan..di situ ada side income.... berbaloi baloi...;-)

korang berminat?????...boleh  wasap ieka (sms, whatsapp,)
atau kunjungi   Page saya ikamika shaklee   dan fb profile saya Ieka Kimieka   

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...