Saturday 26 September 2015

Raya Budget Di Melaka

Salam Semua... sebelum ni saya share tentang Itinerary beraya di Kedah, kalini nak share tentang perjalanan kami yang super saving ke melaka, dengan modal kurang dari RM 200.
24.08.2015 booking hotel melalui Hotel.com . Aku booked Hotel Sentral Melaka cuma RM 97.52 untuk semalam. aku akan pilih hotel yang ada swimming pool sebab anak aku suka mandi kolam.

Kami bertolak ke Melaka pada 25.08.2015 dalam jam 4.30 petang, sebab jam 3 kami singgah Ke Marrybrown Sendayan untuk menghadiri Birthday Party anak kawan aku.

Sampai Melaka dalam jam 6 petang,
Lepas Cek In, kami masuk bilik, agak terkejut sebab bilik tu sangat luas dan katil single pun agak besar, mungkin hotel tu dah upgrade jenis katil, dah takde jenis katil single. rasa macam saiz queen, sebab boleh muat 4 dewasa untuk bilik tu. lupa lak nak ambil gambar. lepas dah selesai solat dan apa yang patut, semua tukar baju dan mandi kolam, seronok sangat anak-anak dapat mandi kolam.. :-)

kami beraya ke rumah keluarga angkat selepas maghrib, dan Dinner di sana. Alhamdulillah harini kami memang jimat makan Tengah Hari dan Malam...hehehe.. Rezeki lah Katakan... lepak di umah keluarga angkat agak lama sebab main bunga api lagi, excited si abang main bunga api.. adik kurang sihat, dan takut main bunga api, so dia tak excited sangat... kami sampi hotel dalam jam 11 malam.. letih dan terus tidur...

Keesokan paginya Dannial bangun nak mandi kolam lagi. Jadi kami bagila dia mandi kolam puas puas, dah puas mandi, kami siap siap la cek out, lepas dah cek out kami menuju ke coconut shake original Klebang, tempat wajib pegi oooiiii... sedap la coconut shake klebang...hehehe... Pastu sambung g beraya ke umah keluarga angkat di Alor Gajah.. Da habis beraya kami pun balik Kuarters.....

Okay..dah habis cerita... jalan jalan dalam Malaysia jak.. gambar pun tak banyak... tapi jemputla tgk gambar.. 






Bergambar dengan Maskot di birthday Party

With birthday Girl :-)









Sempat lagi Si Abang ni posing di tepi keta Orang.. smart katanya..



da habis.... terima kasih sudi membaca...:-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...