Tuesday 20 November 2012

Set Penyusuan

 Pengenalan Dulu...:-p

Salam Semua...sebelum saya taip penerangan ttg set penyusuan ni, nak kongsi dulu al kisah ttg saya. Masa melahirkan hero yang pertama.Terus terang, saya x dapat menyusukan dia. Kesian kat my Hero Muhammad Dannial Fariez a.k.a MDF. Sebab utamanya "takde susu".May b sebab czer, x larat nak menyusukan dia.sedih gak, ada gak yang mengata tapi sabo je la..Masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Prgnt anak kedua,saya nekad nak menyusukan, so bukakla internet cari2 kot2 ada produk yang boleh bg byk susu. dari situla saya kenal Shaklee.. cukup tu je ceritanya..sbb endingnya confirm memuaskan...:-)


Ha..Ni la Hero Ku... MDF
Ni Pulak Heroinku... Qisya Qaira Al Humayra
Meh saya perkenalkan set penyusuan Shaklee ye...



Set Penyusuan Shaklee dicadangkan  mempunyai 4 jenis. Jadi, yang mana satu sesuai dan perlu anda ambil. Pastinya bergantung pada tahap kesihatan dan kemampuan masing-masing. Yang penting, walaupun apa pun milk booster dan supplemen yang diambil ibu, konsep supply vs demand dalam penyusuan wajib diamalkan, barulah hasilnya positif.

Set Bajet (Asas)
Set penyusuan yang sangat berpatutan bila sentuh tentang Bajet. Set ini juga sesuai untuk Mommies yang mmg takde masalah penyusuan tetapi berniat nak buat stok untuk baby.

Mengandungi
Alfalfa
ESP

Set B (Set penyusuan asas)
Set B merupakan set penyusuan yang asas, boleh la digunakan oleh ibu-ibu yang takde masalah sangat nak meyusukan anak, ttp ingin membuat stok susu untuk anak bg persediaan sebelum kembali bekerja(bagi ibu yang berkerjaya) dan ingin menjaga kesihatan & kesejahteraan diri.

Mengandungi: 

B Complex, 
Vitalea, 
Vitamin C
Alfalfa

Kebaikkan:
Milk booster, mengawal tekanan, menguatkan antibodi, menampung kekurangan nutrien harian yang amat penting dijaga oleh ibu, memberi tenaga dan banyak lagi.

Siapa yang perlu ambil Set B: 
Ibu menyusu yang kerap letih,yang mungkin mengalami penurunan susu ibu disebabkan tekanan kerja.

 SET PENYUSUAN B

Set E 
Set E sama jugak seperti set B, cuma ada tambahan OsterMatrix. OsterMatrix mengandungi Sumber Kalsium yang tinggi. mmg sangat sesuai utk ibu-ibu yang menyusu. sebenarnya sesuai utk seisi keluarga.hehe..Apa yang saya boleh terangkan kebaikan OsterMatrix ialah, Semasa anak pertama saya mengalami sakit gigi yang agak sakit jugala.Masa tu cuma minun Anmum dan ubat-ubatan yg klinik bagi.Semasa mengandung anak kedua Alhamdulillah masalah sakit gigi takde. Tulang bayi pun kuat.:-)

Mengandungi: 
B Complex, 
Vitalea, 
Vitamin C
Alfalfa
OsterMatrix

Kebaikkan:
Milk booster, mengawal tekanan, menguatkan antibodi, menampung kekurangan nutrien harian yang amat penting dijaga oleh ibu, memberi tenaga, menguatkan tulang untuk tumbesaran bayi dan banyak lagi.

Siapa yang perlu ambil Set E: 
Ibu menyusu yang kerap letih, mengalami penurunan susu ibu disebabkan tekanan kerja.
SET PENYUSUAN E

 Set 3M (Set premium)

Mengandungi: 
Set B (B -Complex, Vita-Lea,Alfalfa & Vita-C)
OsterMatrix -Kalsium
ESP-Energy Soy Protein

Kenapa Set 3M dikatakan sangat berkesan?
1. Komponen utama susu ibu ialah PROTIEN dan KALSIUM. Jadi pengambilan ESP sebagai sumber protein utama untuk ibu menyusu memang sangat-sangat membantu, ditambah pula dengan pengambilan Ostematrix (kalsium), melengkapkan nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh badan ibu untuk menghasilkan susu dengan lebih banyak dan lebih cepat.
2. Set ini mengandungi vitamin-vitamin penting untuk kesihatan tubuh badan ibu itu sendiri. Bila badan ibu itu sihat dan cergas, secara tak langsung badan ibu cukup fit untuk menghasilkan pengeluaran susu untuk anak. Badan yang letih akan menghadkan pengeluaran susu.

Apakah terkandung dalam set 3m ini?
Selain itu, dalam set ini juga terkandung vitamin B complex yang sangat penting dalam mengawal dan mengelakkan stress. Bila ibu tenang dan ceria, secara asasnya susu juga akan dihasilkan dengan lebih lancar, mudah dan cepat. Jadi untuk ibu-ibu menyusu, elakkan stress ya..
Alfalfa yang terdapat dalam set ini juga bertindak sebagai milk-booster. Pengambilannya memang sangat-sangat membantu ibu-ibu yang menyusu. Selain itu, ostematrix juga bertindak sebagai milk-booster yang sangat berkesan.
  • Mengandungi Multivitamin lengkap dengan  Vitamin B, Vitamin C, Kalsium, Alfalfa dan ESP.
  • Sangat dicadangkan untuk ibu yang mengalami masalah penyusuan.
  • Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari… maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau ketiadaan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.
  • Set yang paling sesuai untuk ibu yang mempunyai stok yang sedikit, atau yang tidak mempunyai stok susu yang banyak
  • Bagi ibu-ibu yang baru mula nak menyimpan stok ini adalah pilihan yang tepat
  • Set yang paling sesuai untuk ibu yang ingin relaktasi / induce relactation -contohnya ibu telah berhentikan menyusui anak, jika mengamalkan set ini, bersedia untuk pam dengan kerap bagi stimulasi susu, bersama2 tips yang saya bagi, insyaAllah penyusuan boleh dimulakan semula dengan syarat ibu kuat berusaha.



SET PENYUSUAN 3M



Best Moment in my life when i saw her eyes everytime she's direct bf


Itulah antara set penyusuan yang dicadangkan. Sekiranya berminat boleh la hubungi saya ye.
No hp saya 0168299592
ID Shaklee saya 909602 (kalau nak beli direct kat home office boleh juga guna ID Saya ni. home office kat Empire Tower, Subang Jaya. guna ID saya boleh dapat harga ahli)
Page Fb sayaHakimika Shaklee






















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...